30 hajó került vízre ebből a típusból
Ezeket a hajókat 1939-40ben tervezték és IXD/41, IXD néven is emlegetik, bár forrásom ezeket IX D1-nek és IX D2-nek nevezi. A különbség a D1 és a D2 között a motorelrendezésben, illetve annak erejében keresendő. Míg a D1-el problémák voltak, addig a D2 egy sokkal kipróbáltabb elrendezés volt.
Ezek majdnem 500 tonnával nehezebbek és csaknem 10 méterrel hosszabbak voltak mint a IXC. 24 torpedóval voltak felszerelve, melyeket 6 csőből lehetett kilőni (4 elöl, 2 hátul), másodlagos fegyverzete pedig egy Utof 105mm/45 -ös fedélzeti ágyú durván 150 db. lőszerrel.
1943-44ben a torpedóvető csöveket eltávolították a D1-esekből (U-180 és U195) és szállítási célokra alakították át őket. Így átalakítva 252 tonnát tudtak szállítani.
A IX-es típus technikai információi:
Súly: 2150 tonna Sebesség: 19,2 csomó (felszínen)
Hosszúság: 87,6 méter 6,9 csomó (alámerülve)
Szélessége: 7,5 méter Hatótávolság (mérföld/csomó): 23700/12 (felszínen)
Merülés: 5,4 méter 57/4 (alámerülve)
Magasság: 10,2 méter Torpedók: 24; 4/2 (első/hátsó vetőcsövek)
Teljesítmény (hp): 4400 (felszínen) Aknák: 48 TMA
1000 (alámerülve) Fedélzeti ágyú: 105/45; 150 db. lőszer
Legénység: 55-63 ember
Max. merülési mélység: 230 méter
Forrás: Uboat.net