568 db került vízre ebből a típusból
A VIIC egy enyhén módosított változata volt a sikeres VIIB-nek. Alapvetően ugyanaz volt a meghajtása, de lassabb lett egy kicsivel, mivel nagyobb és nehezebb lett mint elődje. Pár hajó kivételével az összesnek 5 vetőcsöve volt (4 elöl, 1 hátul).
A VIIC a német tengeralattjáróflotta "igáslova" volt 1941-től, hiszen ezt a típust egészen a háború végéig folyamatosan építették. Az első VIIC - az U-69 - 1940-ben került vízre. A VIIC hatékony harcieszköz volt, és éppen ezért a tengeri háború minden hadszinterén ott volt, még annak ellenére is hogy hatótávolsága nem vetekedhetett a nagyobb IX-es típusokéval.
A VIIC a "Boldog Napok" vége felé került vízre, és ez volt az a típus amely szembenézett a végső bukással, az 1943-44es szövetséges tengeralattjáró elhárító hadműveletek során.
Talán a leghíresebb VIIC az U-96 amelyet a Das Boot című filmben láthattunk. Az U-flak-ek is erre a típusra épültek. Ezek közül a hajók közül sokat felszereltek Schnorkellel 1944-45-ben.
A VIIC típus technikai információi:
Súly: 1070 tonna Sebesség: 17,7 csomó (felszínen)
Hosszúság: 67,1 méter 7,6 csomó (alámerülve)
Szélessége: 6,2 méter Hatótávolság (mérföld/csomó): 8500/10 (felszínen)
Merülés: 4,74 méter 80/4 (alámerülve)
Magasság: 9,6 méter Torpedók: 14; 4/1 (első/hátsó vetőcsövek)
Teljesítmény (hp): 3200 (felszínen) Aknák: 26 TMA
750 (alámerülve) Fedélzeti ágyú: 88/45; 220 db. lőszer
Legénység: 44-52 ember
Max. merülési mélység: 220 méter
Az U-760as
Forrás: Uboat.net