Összesen 24 került vízre
Hamarosan kiderült hogy a VIIA legnagyobb hátulütője a kevés üzemanyag, s ezáltal eredeti célját képtelen volt ellátni. Ezt a problémát nagyjából sikerült megoldani a VIIB-ben, azzal hogy külső tárolótankokban +33 tonnányi üzemanyag került elhelyezésre. Ez a plusz üzemanyagmennyiség 2500 tengeri mérfölddel növelte hatótávját 10 csomón. Ez erősebb és valamivel gyorsabb is volt mint a VIIA. Ennek a hajónak már 2 vezérlapátja volt 1 helyett. Ez nagyobb manőverezőképességet biztosított a hajónak.
Ennek a típusnak ugyanannyi vetőcsöve volt mint a VIIA-nak (4 elöl, 2 hátul). Az egyetlen lényeges fegyverzeti különbség elődjéhez képest az volt hogy kapott +3 torpedót, ezáltal 14-re növekedett a torpedók száma a tengeralattjárón.
Több híres tengeralattjáró került ki ebből a típusból:
Kretschmer U-99-ese és U-48-asa, melyek a háború legsikeresebb hajói voltak, valamint Prien U-47-ese és Schepke U-100-asa.
A VIIB típus technikai információi:
Súly: 1040 tonna Sebesség: 17,9 csomó (felszínen)
Hosszúság: 66,5 méter 8 csomó (alámerülve)
Szélessége: 6,2 méter Hatótávolság (mérföld/csomó): 8700/10 (felszínen)
Merülés: 4,74 méter 90/4 (alámerülve)
Magasság: 9,5 méter Torpedók: 14; 4/1 (első/hátsó vetőcsövek)
Teljesítmény (hp): 3200 (felszínen) Aknák: 26 TMA
750 (alámerülve) Fedélzeti ágyú: 88/45; 220 db. lőszer
Legénység: 44-48 ember
Max. merülési mélység: 220 méter
Az U-48, a háború legsikeresebb tengeralattjárója.
Forrás: Uboat.net