Type XXI

118 hajó került vízre

Ez volt az a tengeralattjáró ami ha 2 évvel korábban (1942) készül el, megnyerhette volna a az Atlanti háborút a németeknek. Ez volt az első valódi harci tengeralattjáró, mely nem csak visszavonult a mélységbe ha veszélyben volt, hanem valóban kihasználta azt, valódi "ragadozó" volt.

Ennek a típusnak sokkal jobb legénységi szállása volt, sokkal csendesebb volt a víz alatt, volt fagyasztója az ételnek, zuhanyzók, és ilyen apróságok amelyek megkönnyítették a legénység életét. Volt még hidraulikus újratöltő rendszere, ennek segítségével  6 torpedóvető csövét 10 perc alatt újra lehetett tölteni, míg a VIIC-n 1 cső újratöltése ennél is több idő volt...

3x erősebb elektromos kapacitása volt, ez óriási vízalatti hatótávolságot adott neki. 3-5 óra kellett a tengeralattjárónak hogy újratöltse akkumulátorait a schnorkel segítségével. Ezt 2-3 naponta egyszer kellett megtennie ha 4-8 csomóval haladt. Ennek köszönhetően kisebb volt az esélye hogy repülőgépek megtámadják, lévén a háború alatt az összes elsüllyesztett tengeralattjáró 56%-át repülőgépek intézték el.

Ha TMC aknákat is szállított akkor 14 torpedót tudott összesen magával vinni.

A IX-es típus technikai információi:

                                                            Súly: 2100 tonna                                        Sebesség: 15,6 csomó (felszínen)
                                                            Hosszúság: 76,7 méter                                               17,2 csomó
(alámerülve)
                                                            Szélessége: 8 méter                                     Hatótávolság
(mérföld/csomó): 15500/10 (felszínen)
                                                            Merülés: 6,32 méter                                                                            340/5
(alámerülve)
                                                            Magasság: 11,3 méter                                  Torpedók: 23; 6/0
(első/hátsó vetőcsövek)
                                                            Teljesítmény
(hp): 4000 (felszínen)                    Aknák: 12 TMC
                                                                                      4400
(alámerülve)                               Fedélzeti ágyú: nem volt fedélzeti ágyúja
                                                                                                                              Legénység: 57-60 ember
                                                                                                                              Max. merülési mélység: 280 méter

U-2540

Az U-2540 - mostani nevén Wilhelm Bauer - Bremerhaven-ben.

Forrás: Uboat.net

Vissza