A hajótest épsége és a legénység irányítása
Kezdjük a hajótest állapotával. Legfontosabb adat jobb oldalt látható: hajótest épsége.
Ha sérül a hajó, csökken a %. Minél kisebb a %, annál inkább a felszín közelében kell lennünk, különben szétroppantja a hajótestet a nyomás. 30%-al még lemerülhetünk periszkóp mélységig, ennél lejjebb ne nagyon próbálkozzunk.
Bal oldalt fent látható a javító csapat összeállítása. Ha megsérül valami, akkor helyre kell hozni. Ha idehúzunk a legénységből valakit, növekszik a felette látható zöld csík. Minél nagyobb a zöld csík, annál gyorsabban javítják meg a sérülést. Érdemes az egyik tisztet kiképezni szerelőnek is. Lehetőség szerint az orr- és hátsó szakaszból vezényeljük ide a legénységet, ne a munkában lévőket ugráltassuk.
A szerelőcsapat alatt van egy kis tengeralattjáró, ott tudjuk vezérelni, hogy mit szereljenek.
A sárga kis sérülést, a narancssárga közepeset, a piros helyrehozhatatlan kárt jelent.
A nagy tengeralattjáróra kattintva meg tudod nézni, milyen egységek és részegységek sérültek meg, illetve mennyi idő kell még a helyreállításukhoz. Vannak olyan sérülések, amelyeket a víz alatt nem lehet megjavítani, értelemszerűen a vízfelszínre kell emelkedni. :)
A legénység beosztása
Minden szakasz felette egy zöld csík látható, ha nem teljes, akkor vezényelj oda pihentebb és/vagy tapasztaltabb embert, mert nem 100-os a teljesítményük. Ha például a motorban nincs meg, akkor nem tud a hajó maximális sebességgel haladni.
Ha egy ember mellett piros felkiáltójel jelenik meg, azt jelenti, hogy elfáradt. Ilyenkor helyezd a hátsó- vagy az orr szakaszba pihenni. A sebesülteket szintén ide kell vezényelni, hogy az orvos el tudja látni. 32x-es gyorsítás felett nem fáradnak az emberek, ezt direkt csinálták így a készítők.
Viharban nem használható a légvédelmi- és a tüzérségi ágyú. A vihar a játékban azt jelenti, hogy nagyobb a szél sebessége 5 m/s-nál. Ezt az adatot a Navigátortól lehet megkérdezni.
A tiszteket és altiszteket specializálhatjuk valamire. A tisztek 3 „szakmát”, az altisztek 1 „szakmát” tudnak megtanulni. Altisztekből érdemes rádióst és szonárost is képezni, mert a sima matrózoknak több évre van szükségük, mire megtanulják 100%-ra a műszer használatát. (4 gépész, 6 torpedós az ideális szerintem)
Hasznos, ha van kettő légvédelmi ágyú kezelő, sokszor életet menthet. A fedélzeti ágyúra kiképezni embert felesleges lehet (XXI hajón például egyáltalán nincs ilyen).
A kiképzett ember értelemszerűen profi az adott dologban, oda kell vezényelni, ahol a legjobbat nyújtja.
Lehet az embereket egyesével dobálni a rekeszekbe, vagy a jobb oldalt lent látható kis ikonokat használva kiadni a parancsokat.
A legénység az őrjáratokon tapasztalatot szerez, ahogy elér egy bizonyos számot, elő lehet léptetni. Ez a moráljukra van kihatással, egyéb jelentősége nincs. A „zöld csík” és az oda vezényelt legénység összes tapasztalata között egyenes arányosság van.
Ha hajót cserélünk, lehet hogy embert kell elbocsátanunk vagy felvennünk. Ezt küldetés közben nem tehetjük meg, csak előtte vagy utána. A jobban kiképzett tengerészek hírnévbe kerülnek, a gyengébbek ingyenesek. Az elesett katonákat is így tudjuk pótolni.
Tipp: Ha fáradt a legénység, kattints kettőt bal egérrel a rekesz nevén és pihent embereket vezényel helyettük a gép.
Kitüntetéseket sorba add az embereknek, mert néha a másod osztályu vaskeresztre ad plusz tapasztalati pontot. Az esetek 66%-ban, nem tudom mitől függ pontosan.
Mikor lesznek elérhetőek a fejlesztések? A választ itt találod!